“Stinne Henriksen, sangerinde, går på 5. år på Rytmisk Musiklæreruddannelsen, synger bl.a. i ”Cordelia”. Stinnes store musikalitet og sanglige kunnen er det fundament, som giver hende mulighed for med sine intelligente fortolkninger af et til tider meget kompliceret materiale virkelig at få melodien og meningen til at fremstå lysende klar- eller med andre ord: hun får det svære til at lyde let!”

Astrid Elbæk og Henriks Svane i forbindelse med modtagelse af Dir. J.P. Lund og Hustru Wilhelmine Bugge’s legat 2002

”Stinne Henriksen har som Williams mor kun få scener, men hun formår at gøre skikkelsen og dens gennemsigtige tavse smerte gribende i de små glimt.”

Kim skotte, Politiken

” Stinne Henriksens overlegne vokalregister giver virkelig liv til Kasper Bais knivskarpe lyrik, alt imens strygerkvartet og rytmesektion får både solskin og koksgrå skyer til at glide forbi lytterens indre øje.”

Geiger.dk

(…)hertil er så de fire værker fra den på alle måder fremragende sangerinde Stinne Henriksen. Hendes sange er da virkeligt af sjælden karat. Her er efterklange af »klassisk« kabaret og music hall og dejligt indsmigrende melodilinier med tilhørende underfundige engelsksprogede ord. Overraskende!”

BERLINGSKE TIDENDE

” Det bedste er dog at stykkets Rose og Amir oppe på scenen bliver til to søgende teenagere, som vi kommer til at holde af(…)Det lykkes meget muntert at vise, hvordan både Rose og Amir er på fremmed grund. Ingen af dem forstår spansk, men med skuespillernes mimik er der ingen tvivl om hvad der foregår. De to skuespillere klarer alle rollerne selv-fra den grove hotelejer (…) til Roses fars selvfede kæreste med solbrillerne. Skuespilleren Stinne Henriksen har en heftig vrede i sin lille krop. Hun ryster med sit lange lyse hår og synger sange om svigt, der rammer den spanske flamencotone af smerte og jalousi. Hendes temperament stråler stærkt og rent.”

Anne Middelboe Christensen, Information

”…Marcussen (har) iscenesat Stinne Henriksen og Youssef Wayne Hvidtfeldt så scenen hele tiden pibler af spænding og liv. Det synes heller ikke at være svært at få i stand, for de to unge nyuddannede skuespillere emmer af spilglæde og udfolder deres metier med præcision og smittende energi.”

Kirsten Dahl, teateravisen

”On the crystalline ballad “Stalactite,” female singer Stinne Henriksen’s gorgeous voice is wrapped in an epic setting of swirling strings and introverted pianism. On the whole, Henriksen’s voice is one of the strongest cards of the ensemble.

Allaboutjazz.com